first tuto - link hover

salam . hye ! ni first tuto aku . dsbbkan org request , kena buad jgklah . kalau tak , haram aku nk buadkan . hoho . Adek Ain mntak aku buat link hover . tgk bwh ni



 tau ape link hover ? tau kn ? kalau taktau , link hover tuh bila cursor korg sentuh dekat mana2 link , dea ade la mcm2 yg keluar . mcm dlm blog aku ni , yg love2 tuh kn . and Adek Ain jgk mntak aku buad yg bubble cursor . tapi kalau yg tuh , aku kena creditkan kt orang dulu sbb aku sendiri takde codenya . aku pun tgk tuto jgk :) okay . mlas nk ckp byk . mula skrg .

Login,Dashboard,Design, Edit HTML>Tick Expand Widget
 tekan CTRL+F dan cari

a:hover
jmpa tak ? okay . COPY code bwh ni 
 color:#FF6699; background:url(URL pilihan anda) ;background-repeat: repeat;
text-decoration:underline;

okay , yg aku boldkan kt atas tuh , korg boleyh tukar wrna dea okay .URL image , korg letak sendiri okay . tapi ni aku ada dua contoh . kalau nak , amik lah . taknak , cari sendiri kt sini . kalau tak jmpa , amik jew yg aku bagi ni . haha :P . lepas dh letak url dea , korg preview dulu tgkjadi kew tak . pastu save ! 



http://dl5.glitter-graphics.net/pub/590/590935ankbyj1xx4.gif

http://dl7.glitter-graphics.net/pub/474/474167l68h9nknqq.gif

sorry yew sbb cikit jew . aku malas nk cari . dpt dua ni jew . muahahaha :P
tuto ni aku buad for blogger yg tak tahu n masih baru dlm berblogging ni ok . kalau dh tahu , diam suda :)

n satu lgi aku nk gitau . ramai org yg tak tahu tekan CTRL+C utk COPY kn ? korang tekan CTRL dengan huruf C . phm ? bukannya CTRL , + dengan C . kalau yg tuh , screen korg akn besar . haha . bila dh tekan mcm tu , automatik dah copy . so , paste jew la . okay ? :)

p/s : Tuto ni aku tak copy mane2 pun ok . Aku buad sendiri . so , tak pyah nk kata2 kt aku ! :D


thnks reading . ILY :)

No comments: